Saturday, March 9, 2013

Esimene itaalia keelt täis koolinädal edukalt üle elatud!

Mu koolinädal lõppes alles täna. LAUPÄEVAL. Hommikul pool 12. Jah, mul oli isegi laupäeva hommikul 3-tunnine loeng...

See esimene nädal oli väga hullumeelne. Hea näide kolmapäevast: kell 12-14 itaalia keel, 15-17 kriminoloogia, 17-20 Euroopa Liidu õigus. Poleks nagu väga hull, aga itaalia keel toimus hoopis teises linna otsas ning kõik loengud on ITAALIA KEELES!! Rääkimata sellest, et süüagi polnud aega, sest loengutevahelised ja –sisesed pausid olid umbes 2 minutit pikad...

Millistes loengutes ma siis käisin?

Iga jumala päev istusin Aula Francias Euroopa Liidu õiguse loengus 3 tundi ja muidugi õhtul.. kella 5-st 8-ni. Pole üldse väsitav.. Mkm.
Meid on seal aines umbes 20, kohal käib parimatel päevadel 10 inimest. Esimesel päeval oli isegi veel üks Erasmus: poiss (üllatusüllatus123: ) Hispaaniast. Õppejõud tundus vägagi range. Kui ta teada sai, et oleme Erasmused, siis kutsus meid enda laua kõrvale seisma ja ennast näitama, et kõik ikka teaks, et me abitud Erasmused oleme. Samal ajal pidas professoressa loengut teemal, et teil –itaallastel- on raske, aga vat nendel siin on veel raskem (jajah, tänks, et meelde tuletasid..) ja te peate neid toetama, konspekte jagama ja seletama ning, et tegelikult on Erasmus programm väga kasulik... Selle aine maht (10 EAP) ja õppejõu nõudmised olid hirmsad. Järgmine päev oli spagnolo kadunud..
Ja jäin alles mina. Ei tea, kas asi oli ranges õppejõus, aga minu rühmakaaslased täidavad oma kohustust (mind abistada) hoolsalt. Näiteks minu pinginaaber ei lase mul sõnaraamatut kasutada- iga kord, kui dizionario kätte võtan, hakkab ta uurima, et mida ma otsin, ta võib mulle ise öelda.
Teisipäeval suutis õppejõud mind ikka korralikult ära hirmutada. Nimelt, ta andis mulle kolmapäeva õhtuks kodutöö: teha ettekanne teemal, miks Eesti astus Euroopa Liitu, millised on Unione Europea väärtused, mida arvasid sellest Eesti poliitikud.
„Teed ära selle ülesande?” küsis professoressa. Ehmunult raputasin pead.. Kuidagi suur ülesanne järgmiseks õhtuks. Mul oli aega teha seda umbes 2 tundi, kui ma magada ka tahtsin. „Provo,” vastasin mina, eks ma proovin siis.
Ja uskumatu, ma tegin selle ära!! Kolmapäeva õhtul sain italianodele rääkida, et EL-i toetas rahvahääletusel 2003. aastal 66,9% eestlasi ja et Eestile väga meeldivad Euroopa Liidust tulevad põllumajandustoetused ja nii edasi.. Italianod lausa plaksutasid! 

Loomulikult oli mul ka muid loenguid. Näiteks kriminoloogia, millest ma ei saanud mitte midagi aru ja mida ma eeldusainete puudumisel võtta ei saa.

Lisaks oli mul umbes 10-minuti pikkune turismiõigus. „Lugege siit, siit, siit ja siit. See nädal rohkem loenguid pole. Tulge 19. märtsil jälle,” seletas professoressa pärast 20-minutist hilinemist mulle ja veel ühele itaalia neiule. Sobib, lo prendo!

Vaadake, kui ebaõiglane Euroopa kaart mu itaalia keele õpikus on. Kus on Eesti??? Pidin ise juurde joonistama riike...

Ning loomulikult uus ja tuus itaalia keele livello B1 kursus, kus on väga sõbralik ja pisike naisterahvas õppejõuks. Nõme on ainult see, et keeltekeskus on linna teises otsas. Sinna kõndimine võtab aega pool tundi, sest bussipiletit ma ei raatsi osta ja jänks ka olla ei taha. Kusjuures ilmselt tänu Sardiinia küngastele (mille vahel ma iga päev vaevaliselt ringi kappan) valutasid mul mitu päeva reielihased- väga hea, trenn ilma trennita! Mi piace!

Muide iga hommik kui keeltekeskuse poole torman, möödun ühest parklast, kus kollase helkurvestiga kohalik muponaut ilma parkimisloata autodele trahve vorbib kirjutada. Pargi auto kasvõi rattad taeva poole, aga sul peab paberilipakas olemas olema.

Esmaspäeval lähen jälle kooli, itaalia keele tundi. Järgmine nädal saab olema õppimist täis, sest loenguid mul eriti pole (va itaalia keel 3x nädalas 2tundi korraga). Ja raamatud on oi-kui-paksud. In bocca al lupo!


No comments:

Post a Comment