Sunday, October 11, 2015

Austraaliasse 1000 euroga ehk ettevalmistustest

Juba nädalakese pärast 18. oktoobri õhtul kell 21.30 saame tuule tiibadesse ja alustame oma pikka rännakut maakera kuklapoolele.
pinterest.com
Toimetused, mida peaks enne jala Austraalia pinnale asetamist ära tegema, oleksid (soovitatavalt alljärgnevas järjekorras):
  1. viisa
  2. lennukipiletid
  3. reisikindlustus
Kõigepealt võtsime ette viisade tegemise (siin päris hea inff selle kohta). Pärast umbes 20-minutilist viisa jaoks küsimustele vastamist,  pidi riigilõivuks maksma 440 AUD ehk u 277 eurot. Mina täitsin viisataotluse 16. juulil ja viisa sain 4. augustil. Ossu sai viisa päevakese hiljem. Tegelikult saaks viisa isegi kiiremini, ent kuna Ossu viibis mitu nädalat vahepeal välismaal ja me tahtsime kindlasti koos minna viisa jaoks olulist kopsupilti tegema, siis pidin ta järgi ootama. Kopsupilti saab Eestis teha ainult ühes kliinikus - kõigepealt tuleb käia Narva maanteel asuvas Innomedica kliinikus, kus üks tšikk kõik viisasoovijate näod seina ääres üles pildistab ja selle eest hirmus palju pappi küsib - 102 eurot. Ülakeha paljaks tõmbamiseks peab sibama hoopis Meloni keskusesse, kus kopsudest röntgenülesvõte valmistatakse. Pärast kopsupildi tegemist kuskile mujale mingite paberitega jooksma ei pea, kõik on digi. Tuleb vaid hinge kinni hoides loota, et kopsud on tuberkuloosist puhtad ja meilboksi saaks potsatada kauaoodatud viisa, mis seega kokku läheb ühele inimesele maksma u 379 eurot.

Järgmine etapp- lennukipiletid! Kohe pärast viisataotluse esitamist hakkasin otsima lennukipileteid. Olin kuulnud, et 600-700 eurot pidi norm hind olema, alla 600 suisa haruldus. Meie piletid maksid näkku 430 eurot!
Nii, nüüd avaldan ma teile soodsate piletite hankimise saladuse ;)
Mulle ei meeldi valida lennupileteid saitidelt nagu Momodo, Kayak, Scyscanner... sest ilmselgelt tahavad nad endale vahendustasusid, mida me pole nõus maksma. Vaatan pileteid otse lennufirmade kodulehekülgedelt ja kombineerin ise :)
Olin kuulnud, et alla 25-aastastele pidi Finnair tegema eriti häid pakkumisi. Valisingi algul marsruudi Helsinki-Sydney, mis väikse ümberistumisega Aasias oleks läinud 613 eurot. Rõõmustasin- sigahea hind ju!
Ent sellega ma siiski ei leppinud, kitsipunn nagu ma olen...
Järgmine summa, mis kuupäevi ja marsruute muutes tuli, oli 550 eurot. Veel paremaks läheb!
Sattusin hoogi ja mõtlesin, et ega Finnair ise ju Sydneysse ei lenda, ikka mingi teise lennufirmaga peab Aasiast edasi minema. Uurisin Finnairi lehelt, et kes lendu Singapurist Sydneysse opereerib ja avastasin AirAsia (odavlennufirma, kes isegi tekke ja patju pikamaalendudel tasuta ei paku).
Uudistasin ka Airasia lehte ja kuupäevi ning marsruute (Finnairi ja Airasiat) kobineerides sain summaks 490 eurot kahe eraldi pileti eest. Hakkasin juba rõõmutantsu lööma, ent vara veel...
Järgmisena hakkasin mõtlema laevapiletite peale, sest reis Finnairiga algaks ju Helsinkist. Mõtlesin ka selle peale, et kuidas sadamast lennujaama saab. Ning proovisin meid ette kujutada kuskil Soome peal suurte kottidega jebimas...
Vaatasin huvi pärast, palju Tallinna ots piletile juurde annaks- ja mu silmad läksid rulli, kui nägin et pilet muutus u 60 eurot odavamaks- 425 eurot! NÜÜD MA OSTAN ÄRA! Uudistades Airsia lehte (ja btw nad on sigakavalad, pannes linnukesed automaatselt igasuguste lisaasjade kastikestesse, et Su reisile "lisaväärtusi" anda ja nende abil pileti hinda suurendada- nii et olge tähelepanelikud!), sain aru, et mingeid sööke see pilet ei sisalda ja kuna meil on öine lend, mis maandub Sydneys kell 10 hommikul, valisin meile ka u 5 eurot maksvad hommikusöögid ehk ühe pileti hind kokku 430 eurot!
Tõsi, ümberistumisi on küll palju - Tallinn-Helsinki-Singapur-Kuala Lumpur-Sydney - ent leian, et see transpordi arvelt säästetud raha on õhkutõusmise-maandumise kannatusi väärt!
Üks pilet lõpeb ja teine algab Kuala Lumpuris, tehes lendude vaheks 3 tundi - paras aeg, et isegi uimerdades uue lennuki peale kooserdada. Koos ümberistumiseks kuluva ajaga läheb meie piletitega Eestist Austraaliasse kuskil 30 tundi.
Piletite vaatamisest ostmiseni kulus umbes 2 tundi. Piletid ostsin ära täpselt 3 kuud enne lendu ehk suhteliselt varakult.

Tuleb välja, et mingit erilist saladust soodsate piletite saamiseks polnudki (vot Sulle nalja!), lihtsalt põhiline:
  • osta pilet lennufirma kodulehelt- jäävad ära võimalikud vahendustasud;
  • pikamaalendude piletid (kui üldiselt kallimad piletid) võiks osta päris varakult;
  • kaugele lendamiseks osta eraldi piletid, aga arvesta ühelt lennukilt teisele saamise ajaga!
Ei tea, kas see nüüd teid veel pärast põnevat lennupiletite hankimise saagat veel huvitab, aga me tegime ära ka reisikindlustuse. Student Touri soovitusel ja ise netist lisaks uurides, avastasin, et päris soodne on teha reisikindlustus PZU kaudu. Valisime pooleaastase pikendamise võimalusega paketi, mis sisaldab meditsiiniabi kindustust 35 000 euri ja reisitõrkekindlustust (kuna meil ju nii palju lendusid on!) 300 euri ulatuses. Poliis maksis 193,44 eurot. Reisikindlustuse ostmisega mingit põnevat lugu ei kaasnenud ja selle kohta polegi mul rohkem midagi kosta. Hea, et olemas :)

Kui nüüd väikest matemaatikat teha, siis läks meil Austraaliasse mineku ettevalmistamiseks ühe inimese jaoks kokku: