Tuesday, June 4, 2013

Mis toimub?

Just nüüd kui mul rohkem vaba aega on ja peale õppimise ka muid asju teha saan, pole nagu üldse viitsinud kirjutada. Üks sõna: laiskuseuss!

Oma viimaseid Sardiinia päevi olen kasutanud ära kohtumiseks sõpradega, pidanud nendega ka oma sünnipäeva ning käinud ise ühel sünnipäeval, limpsinud jäätist (peaaegu iga päev), šoppanud, jooksnud ja loomulikult niisama armas olnud.
Mmm! Sünnipäevalaual olnud pasta mereandidega- frutti di mare
Käisin ka kinos, mis oli omaette elamus. Üks asi oli see, et saal nägi välja sama uhke, kui Estonia teater ja kus me sõbrannaga alguses ainsad inimesed olime. Tundsime end täitsa vippidena- et selline võimas ruum ja kino ainult meile. Ent kus sa sellega, paar minutit enne filmi algust ja ka filmi ajal tiksus mõni ikka juurde. Teiseks oli äärmiselt huvitav, et filmis "Suur Gatsby" rääkis Leonardo DiCaprio itaalia keeles (ning järjekordselt andis otsad, nagu igas filmis, kus ta näitleb :D ). Jah, nad dubleerivad isegi Hollywoodi filme, mitte ainult multikaid..

Veel kummalistest asjadest rääkides: absoluutselt imelik on see tänavune ilm Euroopas. Kõik oleks nagu tagurpidi- Lapimaal jõuluvana higistab ja mina siin ei saa hommikul teki altki välja, sest tuba on nii külm. Rääkimata siis õuest. Kui Eestis kuumalained olid, vaatasin ma nõutu näoga pilvi ning panin jaheda tuule eest pluusile ka jaki peale.. Nii palju siis soojast palmisaarest...

Eile oli õnneks juba ilm mõnusalt selge ja soe, päevitamiseks ideaalne. Esmaspäevane Platamona oli suhteliselt inimtühi, kuigi oli päris soe. Eriti tüütud on need Maroko kulinakaupmehed, keda juba kaugelt kuulda on, kuidas nad oma kaelakeede- ja kõrvarõngaste äriga lähenevad.

"Ciao, bella! Vaata kui ilusad käevõrud"
Mina mõnusalt lamades kõhuli tekil: "Möhhh... No, grazie!"
"No vaata vaid, nii ilusad, väga odavad- 10 eurot! Vaata vaata!"
Tõstan veidi pead ja olen konkreetsem: "NO GRAZIE!"
"Mul on siin ilusad kaelakeed ka," ei jäta kaupmees oma jonni ja viskab kõlistades oma keed mu kõrvale rannalinale.
"Ma tõesti pole huvitatud mitte millestki!" vastan pooleldi karjudes.
"Va bene... Kust sa pärit oled? Rumeeniast? Ukrainast? Venemaalt?"
"Eestist."
"Oh ma ei teagi seda riiki, kuskil Somaalia juures?!"

Ja enam-vähem selline vestlus kordub iga 5 minuti tagant, kui tuleb mõni uus ärimees. Või-ma-tu on lihtsalt niisama rahus lamada!
Aga ilm oli juba täitsa suve moodi. Siin on päike ikka päris võimas. Võib olla küll ainult 20 kraadi termomeetri järgi, ent UV-kiirgus on ligi 10... Päris karm, ilma kreemita ikka ei saa.. Selline hetke ilm on minu jaoks lihtsalt ideaalne- pole liiga külm ega palav. Mõnus päike ja meretuul. Mi piace!
Ohhoo, aga nüüd pean ma kindlasti magama minema, sest homme ootab mind ees pikk ja tore päev Cagliaris (ehk meie pealinnas) ning rong väljub juba kell kolmveerand seitse hommikul. Buona notte! Baci-baci!

No comments:

Post a Comment